Blog Prosos: hoe zien jouw communicatieplannen er voor 2020 uit?

We zitten alweer halverwege januari. De hoogste tijd dus om vanuit je afdeling Marketing & Communicatie de gewenste strategie om te zetten in concrete communicatieplannen. Zodra de plannen zijn ingediend, breekt een spannende tijd aan. Hoeveel budget wordt daarvoor beschikbaar gesteld om zo goed en zoveel mogelijk de plannen uit te voeren?

Ontwikkeling van taak naar afdeling
Uit eigen ervaring vertelt Janine van Milligen, contentcreator, over de ontwikkeling van het marketingcommunicatievak: “sinds 1990 ben ik werkzaam in functies met marketing- en communicatietaken. Zowel in het mkb als bij kleine organisaties waren er destijds niet of nauwelijks aparte afdelingen voor marketing en communicatie. Dat was ook in de organisatie waar ik toen werkte het geval. Als directiesecretaresse voerde ik taken uit als het organiseren van een beurs, het schrijven van folderteksten en het versturen van uitnodigingsbrieven per post (want e-mailings bestonden toen nog niet). Na een paar jaar kwam er een heuse marketingafdeling met 4 personen, waarbij de nadruk lag op het maken van een productcatalogus en het organiseren en bijwonen van vakbeurzen in binnen- en buitenland. Het succes van beursdeelname werd toen vooral gemeten aan het aantal ingevulde papieren contactformulieren en het aantal afgegeven en ontvangen visitekaartjes.”

Lees het blog hier verder op de Prosos-website.