Het is steeds lastiger om zonder te betalen, d.w.z. organisch, de juiste doelgroep te bereiken. Daarom is het raadzaam om advertenties op de kanalen te plaatsen waar je doelgroep(en) actief zijn. Zo kun je op betaalde wijze je doelgroep(en) wel bereiken. Op basis van deze doelgroep(en) kies je uit de verschillende advertentiekanalen. Welk kanaal is het meest effectief? Kies bijvoorbeeld voor Google Adwords en/of Facebook adverteren, maar ook andere social mediakanalen bieden advertentiemogelijkheden.

Specialistisch

Online adverteren en het bijhouden van advertenties is specialistisch werk. Dit specialisme wordt echter nog vaak onderschat. Natuurlijk kan iedereen ermee starten, maar wat is het rendement van deze advertenties en hoe kun je dit beïnvloeden? De opbrengst van een advertentie, ook bekend als conversie, is dagelijks te controleren. Zo kun je tijdig inspringen op marktwijzigingen, maar ook je doelgroep bijstellen is belangrijk zodra je constateert dat een bepaalde instelling zorgt voor minder conversie.

Het blog kun je hier verder lezen