Hoe genereer je online (meer) aandacht voor een specifiek product, event of thema? Heb je wel eens gewerkt met landingspagina’s? Hieronder geven we handige adviezen en tips om goede landingspagina’s op te zetten voor campagnes en acties.

Focus is belangrijk

Zorg ervoor dat er relevante content op je landingspagina staat, zodat je actie goed uit de verf komt. Laat je deze actie online en offline lopen, kies er dan voor om online de kernpunten eruit te halen en offline uitgebreider je actie te communiceren.

Herkenbare look & feel

Voor een goede herkenning voor de bezoekers, is het belangrijk dat de look & feel van je campagne overal hetzelfde is. Denk aan gebruik van huisstijlkleuren op je landingspagina’s en herkenbare headers. Maak bijvoorbeeld ook van hetzelfde beeldmateriaal gebruik online en offline in verschillende formaten, vierkant en langwerpig. Als je bezig bent met het opbouwen van de landingspagina, controleer dan ook of deze snel laadt. Als je bijvoorbeeld met veel sfeerbeelden aan de slag bent gegaan, kun je in al je enthousiasme vergeten dat de pagina ook meer laadtijd zal hebben. Comprimeer waar mogelijk je afbeeldingen, zodat de pagina sneller geladen kan worden. Een optimale beleving op de landingspagina is erg belangrijk.

Lees hier het blog verder zoals op de website van Prosos is geplaatst.